רואה חשבון וההבדלים בינו לבין יועץ מס ומנהל חשבונות

written by admin on מרץ 1, 2012 in מאמרים with no comments

רואה חשבון

רואה חשבון הוא בעל מקצוע מהמדרגה הראשונה בתחום המס והיעוץ הפיננסי. מתפקידו של רואה חשבון ללוות את העסק משלבי ההקמה ופתיחת התיקים ברשויות המס השונות, המשך בניהול החשבונות במהלך השנה וכלה בהגשת הדוח השנתי לרשויות המס.

רואה חשבון הינו לרוב בעל תואר אקדמי בחשבונאות אשר עבר מסלול לימודים של כארבע שנים במהלכם למד והכיר את עולם העסקים על רבדיו השונים. לאחר סיום הלימודים עובר רואה החשבון תקופת התמחות בת שנתיים במשרד רואי חשבון אשר במהלכם הוא מתוודע לעולם העסקים האמיתי.

רואה החשבון לומד מקרוב על העסקים השונים – הקשיים, היתרונות, המתחרים, התמודדות מול ספקים לקוחות ובנקים. כמו כן לומד ומכיר רואה החשבון מקרוב את שפת המס הייחודית לכול עסק ועסק.

במהלך תקופה ארוכה זאת לומד ורוכש רואה החשבון את הניסון והידע לטפל בעסקים קטנים,עצמאיים וחברות פרטיות. כמו כן הוא לומד ומכיר מקרוב את אופן ניהול החשבונות,הכנת הדוח השנתי ודוח הצהרת ההון.

באתרנו תוכלו לקבל הצעות מחיר ופגישת ייעוץ חינם מרואי חשבון איכותיים אשר נבחרו בקפידה רבה ואשר יעניקו לכם שירות אישי ומהיר.

מה ההבדלים בין רואה חשבון,יועץ מס ומנהל חשבונות?

רבים מתבלבלים ולא יודעים את ההבדל בין רואה חשבון,יועץ מס ומנהל חשבונות.

מנהל חשבונות הוא מי אשר לרוב עבר קורס בין ארבעה חודשים אשר הקנה לו את היסודות הבסיסים לנהל את הנהלת החשבונות של העסק. מנהל החשבונות לרוב אינו מתעסק בכול הקשור לייצוג מול הרשויות, הכנת דוח שנתי, תכנוני מס וכיוצא בזה.

יועץ מס הוא לרוב מי שהשלים לימודים הנפרסים על פני כשנה עד שנה וחצי וכן עבר התמחות של כשנה. יועץ המס על אף שמוסמך לייצג מול הרשויות המס אינו מוסמך לבקר ולחוות דעה מקצועית על חברות. הסמכות לחוות דעת לגבי חברות ניתנה לרואי חשבון בלבד.

מכול האמור לעיל ניתן לומר בודאות שכאשר אתה מיוצג על ידי רואה חשבון אתה בהחלט יכול להיות רגוע ושקט שהעסק מנוהל בידיים טובות, אחראיות ומקצועיות. בנוסף לאמור לעיל על רואה חשבון חלים מתוקף תקנות רואי חשבון (דרך פעולתו של רואה חשבון) – תשל"ג 1973 כללי אתיקה מחמירים.
בין כללי האתיקה, נדרש רואה חשבון בין השאר: לשמור על אי תלות, לבצע את עבודת הביקורת בזהירות מקצועית ראויה, לבצע את הביקורת בהיקף ואופן שישמשו בסיס מהימן לחוות הדעת. כמו כן נדרש רואה חשבון לשמור על כבוד המקצוע ולכבד את עמיתיו למקצוע.

בשל שינויי החקיקה, תקני החשבונאות והביקורת המשתנים מעת לעת דואגים רואי החשבון לשמור על רמתם המקצועית הן ע"י קריאת חומר מקצועי והן ע"י השתלמויות מקצועיות.

כל אלה ועוד נועדו מציבים את רואה החשבון בראש הסולם הפיננסי הן מההבט המקצועי והן מההבט האישי.