יתרונות הנהלת חשבונות כפולה

written by admin on ינואר 18, 2013 in מאמרים with no comments
יתרונות הנהלת חשבונות כפולה

יתרונות הנהלת חשבונות כפולה

בתי עסק כיום, בעידן בו אפשרויות ורמת השיווק כה גבוהים, מתרחבים (למעט אם העסק נופל), וזקוקים למערכת שתתחזק אותם מבחינת ההתנהלות הכלכלית כמו גם מבחינת ההתנהלות מול רשויות המס. מנהלי חשבונות ורואי חשבון הינם בעלי המקצוע המיומנים לבצע מטלות אלה. כל נושא הנהלת החשבונות של עסק או חברה יכול להתנהל בשני אופנים- בשיטה של הנהלת חשבונות חד צידית, או לחילופין בשיטה של הנהלת חשבונות כפולה.

מהו ההבדל בין שתי השיטות ?

בעוד ששיטת הנהלת החשבונות החד צידית מתאימה לניהול חשבונות של עסקים קטנים עד בינוניים בהיקף פעילותם העסקית, הנהלת חשבונות כפולה מתאימה יותר לעסקים גדולים וחברות, אך לא מן הנמנע שלעיתים גם עסקים קטנים יותר ישקלו לעבוד בשיטת הנהלת חשבונות כפולה. בשיטה החד צידית, עוקב איש המקצוע בעיקר אחר תנועות של הכנסות והוצאות, ואף מנהל מעקב אחר סעיפי תשלום לספקים או לגופים אחרים, ומנהל רישום ראשוני, ברמת הדיווח. בהנהלת חשבונות כפולה, מעבר לפעולות הללו, עורכים מנהלי החשבונות או רואי החשבון פעולות תיאום מערכתיות ואף מבצעים ניתוחים פיננסיים, עם מסקנות העולות מן הנתונים. נתוני ההכנסות וההוצאות מטופלים בהיבט ובהיקף הכי רחבים שיש, באמצעות מערכת המאפשרת להתייחס למגוון רחב יותר של פרמטרים. המידע החשוב והחיוני המתקבל מהניתוחים הפיננסיים הנערכים בעקבות המעקב המקיף, מאפשרים ביצוע ניתוחים ותחזיות עדכניים ועתידיים לגבי העסק.

סיכום יתרונות הנהלת חשבונות כפולה

יתרונות הנהלת חשבונות כפולה ברורים ומובנים, ואין ספק שבהיבט העתידי של העסק השיטה הזו חיונית והכרחית. יחד עם זאת, גם בתי עסק קטנים אשר מעדיפים להסתפק בשירותי הנהלת חשבונות חד צידיים, יכולים להפיק את המיטב ולהתנהל פיננסית בצורה נכונה. הפרמטר החשוב במקרה זה הינו רמת איש המקצוע העוסק בניהול חשבונות העסק. בעל העסק יכול לפנות למטרה זו למשרד רואה חשבון שהוא גם יועץ מס, או לרואה חשבון אשר עובד באופן עצמאי. מה שחשוב לבדוק היא רמת הניסיון, המיומנות והמקצועיות, וכמובן לקבל המלצות במידת האפשר. כך, עסק שהוקם בעמל רב, יחזיק מעמד ואף יתרחב וישגשג במשך שנים רבות.